Lad os hjælpe dig

Inden du vælger at kontakte os kan du måske finde svar på dit spørgsmål på denne side.

Værd at vide

Fiberbredbånd er super hurtigt internet, der leveres til dig via lyslederkabler.
Det betyder, at du modtager data med lysets hastighed – altså helt uden forsinkelse.

Du deler ikke din forbindelse med andre.
Derfor går der ikke data tabt, og du får den hastighed, du betaler for.

Fiberbredbånd er hurtigt og stabilt internet. Der er ingen begrænsninger på fibernettets kapacitet. Det betyder, at hele familien kan surfe, streame og game på samme tid.

Fibernettet har masser af plads til de mange streamingstjenester, så du får bedre tv-oplevelser og knivskarpe billeder.

Med Wizers eget fiberbredbånd har du altid samme hastighed på up- og download. Det er en fordel, hvis du arbejder hjemmefra og skal uploade store filer eller holde møder på Teams eller Skype.

Hastigheden afhænger af, hvor mange I er, og hvor meget I er på nettet samtidig. En 200/200 Mbit er en god og hurtig internethastighed for den lille familie, der streamer, spiller online og arbejder hjemmefra.

Er I omvendt mange på internettet samtidig? Og vil sende eller uploade store billeder, videoer, spille online, uploade store filer til et fælles drev eller downloade store dokumenter? Eller kan du bare ikke få hastighed nok til gaming eller hjemmearbejdspladsens mange online møder? Ja, så anbefaler vi vores mest solgte hastighed: 1000/1000 Mbit.

Hvis du ikke allerede har en fiberboks installeret, skal du have besøg af en af vores fiberspecialister for at få fibernettet trukket ind til din husmur og fiberboksen installeret. Det klares nemt og hurtigt. Når du har tegnet et internetabonnement vil du blive kontaktet af vores kundeservice.

Nej, der følger ikke en router med fra Wizer. Hos os har du frihed til at vælge, om du vil købe den helt specielle router, der opfylder dine særlige behov, om du vil bruge en, du har i forvejen, eller købe en router fra os. Routere fra os kræver ikke yderligere indstillinger. De er klar til brug og opfylder de flestes behov. Du kan se udvalget af routere i vores webshop

Hvis du efter tjek af din adresse finder ud af, vi ikke kan tilbyde dig fiber, vil vi opfordre dig til at skrive dig op som interesseret i at få fiber. Desto flere meldinger om interesse fra dit område, desto større er muligheden for, at vi etablerer fibernet lige der, hvor du bor.

Først og fremmest modtager du en ordrebekræftelse på den bestilte internet forbindelse

Derefter, vil du når vi har behandlet bestillingen, modtage en email med en forventet aktiveringsdato samt en eventuel teknikertid – hvis det måtte være nødvendigt. Hvis en tekniker er nødvendigt, skal du på dagen hvor teknikeren kommer, typisk være hjemme imellem 7.30 og 16.

Skriv en mail til [email protected] med din arbejdsgivers virksomhedsdata (Navn, adresse, postnr./by, tlf.nr. og cvr.nr.) samt en mailadresse hvor fakturaen skal sendes til. Eventuelt kontaktperson hvis din arbejdsgiver ønsker det. Skal der betales på særlige måder f.eks. med EAN, så husk at angive det i din mail.

Hos Wizer har vi ingen bindingsperiode når du vælger os som din internetleverandør. Du kan derfor frit opsige dit abonnement med 1 måneds varsel (lb. Mdr. + 1 mdr.) hvis ikke du er tilfreds.

Ønsker du at opsige dit abonnement skal du henvende dig til kundeservice og spørge efter en af vores kundeambassadører.

Gælder din opsigelse en tilmelding omfattet af et tilbud, som inkluderer en periode med gratis internet, tilbagebetales 49 kr. af etableringsprisen for hver måned af den resterende gratis periode.

Hvis du ønsker at fortryde eller opsige dit abonnement, skal du efter fortrydelse og opsigelsen sørge for at tilbagelevere din lånte router og tilbehøret (strømforsyning, kabler og adapter) til Wizer. Det er vigtigt, at du returnerer dette i tide, så du undgår at blive opkrævet udstyrets pris.

Udstyret skal sendes retur med “omdeling/levering til adressen” til:

Wizer A/S, Formervangen 34, 2600 Glostrup, att. Kundeservice

Udstyret skal sendes, og kan ikke afleveres personligt på den nævnte adresse. Vi anbefaler derfor du får en kvittering for afsendelsen samt gemmer den, indtil vi har bekræftet modtagelsen af det returnerede udstyr.

Privatkunder har ret til at fortryde købet inden for 14 dage. Har privatkunden ønsket levering inden fortrydelsesperiodens udløb, er Abonnenten forpligtet til at betale oprettelsesafgift, forbrugsafgift og abonnementsafgift for de dage, hvor privatkunden har brugt abonnementet. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor Aftalen blev indgået (modtagelse af ordrebekræftelse).

Hvis der allerede er etableret fiber i din bolig (fiberboks), vil det typisk kunne klares på ganske få dage – når det er vores eget fibernet. Hvis det er på andres net, vil der typisk gå mellem 3-6 uger.

Hvis din bolig er FiberKlar, altså har fiberen ført frem til sokkel, vil der typisk gå 2-4 uger – når det er vores eget finernet. Hvis det er andres net, vil der typisk gå mellem 4-6 uger.

Hvis der er etableret fiber i vejen, men ikke frem til din bolig, vil der typisk gå 4-6 uger – når det er vores eget fibernet. Hvis det er andres net, kan der gå op til 6-8 uger.

Etableringen til den enkelte bolig foregår ved at vi fremfører fiberen under jorden og frem til soklen på boligen – helt uden gener for din forhave eller indkørsel m.m.

Der skal herefter monteres en fiberboks inde i huset, hvor fiberen skal føres frem til – dette fortages af en af vores fibermontører.

Hvis det er et projektområde, vil din bolig blive tilsluttet i takt med at området bliver etableret – hvis du har bestilt et internet abonnement. Du vil løbende blive holdt orienteret om projektet samt modtage direkte besked når vi mere præcist ved tidspunkt for etableringen af din bolig.

Du kan hjælpe med at sikre at der etableres fibernet i dit område ved at tilmelde dig og opfordre andre i dit område til at gøre det samme.

Har du tilmeldt dig i et nyt område hvor projektstart er lidt ud i fremtiden, vil du løbende blive holdt orienteret om hvornår vi forventer at starte etableringen af området.

For at et område kommer i betragtning kræver det typisk nogle aktive ambassadører og ildsjæle der kan hjælpe med at sikre tilmeldinger nok til det er tilstrækkeligt attraktivt at etablere området.

Du kan kontakte os for en dialog omkring dit område og hvordan du kan blive ambassadør på tlf. 71 99 22 30 – spørg efter salg.

Har du det mindste spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os, uanset om du har brug for hjælp til at vælge abonnement, bestille eller noget helt tredje.

Ring 71 99 22 30
Mandag – torsdag 9.00-16.30
Fredag 9.00-16.00
Lørdag 10.00-15.00
Søndag Lukket
Bliv ringet op