Inden du vælger at kontakte os kan du måske finde svar på dit spørgsmål på denne side.

Værd at vide

Hvad er fiberbredbånd

Fiberbredbånd er super hurtigt internet, der leveres til dig via lyslederkabler.
Det betyder, at du modtager data med lysets hastighed – altså helt uden forsinkelse.

Du deler ikke din forbindelse med andre.
Derfor går der ikke data tabt, og du får den hastighed, du betaler for.

Hvorfor skal jeg vælge fiberbredbånd

Fiberbredbånd er hurtigt og stabilt internet. Der er ingen begrænsninger på fibernettets kapacitet. Det betyder, at hele familien kan surfe, streame og game på samme tid.

Fibernettet har masser af plads til de mange streamingstjenester, så du får bedre tv-oplevelser og knivskarpe billeder.

Med Wizers eget fiberbredbånd har du altid samme hastighed på up- og download. Det er en fordel, hvis du arbejder hjemmefra og skal uploade store filer eller holde møder på Teams eller Skype.

Hvilken hastighed skal jeg vælge

Hastigheden afhænger af, hvor mange I er, og hvor meget I er på nettet samtidig. En 200/200 Mbit er en god og hurtig internethastighed for den lille familie, der streamer, spiller online og arbejder hjemmefra.

Er I omvendt mange på internettet samtidig? Og vil sende eller uploade store billeder, videoer, spille online, uploade store filer til et fælles drev eller downloade store dokumenter? Eller kan du bare ikke få hastighed nok til gaming eller hjemmearbejdspladsens mange online møder? Ja, så anbefaler vi vores mest solgte hastighed: 1000/1000 Mbit.

Følger der en router med fra Wizer

Hos os har du frihed til at vælge selv, og du bliver derfor ikke pålagt en kedelig standart router når du bestiller et abonnement hos os. Det er forskelligt fra husstand til husstand hvilken router der passer til forbruget og kvadratmeterne. Vi har derfor gjort valget overskueligt og nemt, via vores router-overblik, hvor du finder vores bestsellers og anbefalinger.

Wizer router-overblik

Bestil din helt nye Wi-Fi 6 router lige her: shop.wizer.dk

Skulle valget stadig være uoverskueligt, så husk du altid kan kontakte vores kundeservice, som kan guide dig til det rigtige valg.

Er der ikke fiber på din adresse

Er du interesseret i at få fiber til dit hus, sommerhus eller boligforening? Kontakt da vores salgsafdeling på mail: [email protected]

Hvad sker der efter jeg har bestilt

Har du bestilt etablering af fiber hos Wizer, forløber etableringsprocessen således:

  1. Vi kontakter dig enten pr. telefon eller mail og finder en tid til installation af fiberboks.
  2. Installatøren kommer på besøg. Her finder i den bedste placering sammen, hvorefter fiberboksen installeres med det samme.
  3. Når vi har en godkendt gravetilladelse fra kommunen, bliver fiberrøret lagt det aftalte sted.
  4. Herefter føre vi fiberen frem til dit hus.
  5. Vi tilkobler dig signalet.
  6. Vi sender dig en mail når fiberen er klar til brug.

 

Du kan forvente en leveringstid på 12 til 16 uger fra bestillingsdatoen til du er online på fiberforbindelsen.
I forbindelse med etableringen af din forbindelse søger vi en gravetilladelse fra kommunen. Vi gør opmærksom på at dette kan påvirke leverancen.

 

Projektområder

Hvis du har tilmeldt dig et projektområde, vil din bolig blive tilsluttet i takt med at området bliver etableret med fiber. Du vil løbende blive holdt orienteret om projektet samt modtage direkte besked når vi mere ved mere om etableringen af din bolig.

Du bliver altid informeret i ordrebekræftelsen, hvis din adresse ligger i et projektområde.

Arbejdsgiver betalt internet

Skriv en mail til [email protected] med din arbejdsgivers virksomhedsdata (Navn, adresse, postnr./by, tlf.nr. og cvr.nr.) samt en mailadresse hvor fakturaen skal sendes til. Eventuelt en kontaktperson hvis din arbejdsgiver ønsker det.
Skal der betales på særlige måder f.eks. med EAN, så husk at angive det i din mail.

Bindingsperiode

Hos Wizer har vi 6 måneders bindingsperiode.

Opsigelse

Ønsker du at opsige dit abonnement skal du henvende dig pr. mail til vores kundeservice på [email protected], da vi kun modtager opsigelser på skrift. Har du spørgsmål vedrørende din opsigelse, er du velkommen til at ringe til os på 71 99 22 30.

Fortrydelsesret

Privatkunder har ret til at fortryde købet inden for 14 dage. Har privatkunden ønsket levering inden fortrydelsesperiodens udløb, er Abonnenten forpligtet til at betale oprettelsesafgift, forbrugsafgift og abonnementsafgift for de dage, hvor privatkunden har brugt abonnementet. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor Aftalen blev indgået (modtagelse af ordrebekræftelse).

Jeg burde kunne få fiber, men min adresse kommer ikke frem

Burde du kunne få fiber på din adresse, men der kommer intet frem ved søgeresultatet? kontakt da kundeservice på mail [email protected] eller telefon 71 99 22 30.

Ejeroverdragelse

Ønsker du at overdrage indgået aftale eller fiberforbindelse, skal udfylde vores ejeroverdragelsesdokument og sende til [email protected]

Wizer – Ejeroverdragelsesdokument

Betalingsmuligheder

Som kunde hos Wizer har du to muligheder for automatisk betaling af dit abonnement hver måned.

Tilmelding til kortbetaling

Hvis du vil betale dit abonnement uden gebyr, kan du tilmelde dig automatisk kortbetaling gennem dette link: https://tools.wizer.dk/kortbetaling/

Tilmelding til PBS
Hvis du ønsker, at dine betalinger skal foregå via Betalingsservice – PBS, kan du tilmelde dig gennem dette link: Online tilmelding

Husk, at der kan gå op til 10 hverdage, fra du tilmelder dig Betalingsservice, til din tilmelding er registreret. Indtil da skal du betale dine regninger, som du plejer. Det vil fremgå på din faktura, når din registrering til PBS er gået igennem.

Vi gør opmærksom på, at det koster 19 kr. i gebyr for PBS betaling.

Har du det mindste spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os, uanset om du har brug for hjælp til at vælge abonnement, bestille eller noget helt tredje.

Ring 71 99 22 30

Mandag – torsdag 9.00-16.30
Fredag 9.00-16.00